The Lions Unleashed 2.0

Dentsu

Dentsu

Již podruhé jsme našim klientům dali možnost v rámci akce The Lions Unleashed 2.0 nahlédnout pod pokličku toho nejlepšího, co nabídla letošní přehlídka kreativity Cannes Lions. Akce se pod taktovkou kreativní agentury Dentsu Creative opět uskutečnila v komorním kině Edison FilmHub, a kromě samotného promítání bylo pro návštěvníky připraveno i fantastické občerstvení z bistra Špejle.

Po tematickém úvodu, který obstaral moderátor Honza Bárta a ředitel agentury Dentsu Creative Radim Kameník, přišlo na řadu pět tematických bloků, z nichž každý měl svého garanta a komentátora z řad Dentsu.

A právě Radim byl také garantem první části programu. Jako první totiž přišel na řadu soubor těch nejlepších reklam, které vznikly v dílnách Dentsu. Čtyři Case Studies, ve kterých se potkává lidský přesah, zapojení moderních technologií a výrazná Art Direction představily kampaň například pro japonskou železnici nebo fantastickou aplikaci pro lidi trpící Parkinsonem.

Další výběr se nesl v duchu Art Direkce. V pěti vybraných Case Studies, které byly oceněny napříč různými kategoriemi od outdooru přes efektivitu, film craft nebo hudbu, se Art Direkce propisuje v různých podobách a ve většině případech za ní stojí silná myšlenka. A kdo jiný se této kategorie, která ukázala myšlenky takových velikánů jako je IKEA, Heinz nebo Apple, mohl zhostit lépe než kreativní ředitel Ondřej Zvoníček.

A chybět nemohlo ani aktuální téma AI a technologií, kterého se ujal Strategy Director Tomáš Mrkvička. Ten si pro svůj blok vybral velmi futuristické kampaně Renaultu, Nike v hlavní roli se Serenou Williams nebo pivovaru Stella Artois.

Po krátkém Coffee Breaku následovala divácky úspěšná a velice atraktivní kategorie Social Media. Tu editorsky zaštítila Zuzana Foktová z agentury Bistro Social a opravdu se bylo na co dívat. Samsung využívající influencery k propagaci svého nového modelu, kampaň Burger Kingu, která se nesla v duchu gamingu a soutěživosti, nebo Oreo sušenky, které se na okamžik proměnily na kódy ve videohrách sklidily zasloužené ovace.

Poslední editorský výběr pak učinil Dan Path, stratég, který vybral Case Studies do kategorie Média. V nich se objevila například dojemná kampaň pro nadaci ANNE DE GAULLE, která si z festivalu odnesla Grand Prix for Good. A jako závěrečná tečka v této kategorii se objevil také český dotek v podobě kampaně pro automobilku Škoda.

A protože do sálu, kde se Cannští lvi předávají, vede 25 schodů, rozhodli se organizátoři přidat na závěr i 25. kampaň, jako pomyslnou třešničku na dortu. Tou byla aktuální Case Study pro nikoho menšího, než je technologický leader Apple, která se nesla v duchu „Jak jen to ten Apple dělá, že na cokoli sáhne, to se mu povede?” Tato kampaň je totiž součástí mini série The Underdogs, neboli Apple at work, kterou značka vypustila do světa v roce 2019. V minulém roce získala Grand Prix za velmi populární díl „Escape from the office“ a letos přichází The Underdogs s třetím dílem „Swiped Mac“. Všichni se tak můžeme nechat překvapit, jaké ceny si tento díl odnese v příštím ročníku Cannes Lions.