Ohlédnutí za Dentsu Insights 2024

Dentsu

Dentsu

Druhý ročník klientské konference Dentsu Insights je za námi a opět to byl skvělý zážitek. Ve čtvrtek 20. června se v karlínské Spojce sešlo téměř 200 hostů, kteří měli příležitost užít si dopoledne nabité přednáškami, skvělým jídlem i nových kontaktů.

A že bylo opravdu co zažít… Návštěvníci převážně z řad nejvýznamnějších klientů Dentsu nastoupili na vzrušující cestu do světa udržitelného marketingu, umělé inteligence, automatizace a mnoha dalších inovací. A rozhodně to nebylo jen o teorii, ale viděli i spoustu praktických ukázek, které snad pohnuly i jejich zažitým marketingovým světem.

A po uvítání generálního ředitele Petra Chajdy už následovaly jednotlivé přednášky.

Jako první přišla na řadu ta, kterou zaštítil hvězdný host Dentsu Insights. Hana Kovářová, členka prezidia České podnikatelské rady pro udržitelný rozvoj a výkonná ředitelka pro komunikaci Komerční banky, spolu s Martinem Hanzalem a Zdeňkou Zlatuškovou z Dentsu představili téma, které se bezpochyby stalo hybatelem marketingu poslední doby a určitě o něm ještě mnohé uslyšíme. Ano, je to udržitelnost. Během této přednášky společně ukázali, jak vypadá udržitelnost v marketingu na českém trhu nebo jak se do plánování kampaní zahrnuje vliv CO2.

Další vystoupení, tentokrát pod taktovkou agentury Bistro Social zastoupené Terezou Kovandovou a Natálií Malcovou, se zaměřilo na důležitost autenticity na sociálních sítích a trendy v digitálním prostředí. A že to může být pro značky zajímavá výzva se přesvědčili například u pojmů jako je UGC (uživatelsky generovaný obsah) anebo střetu reality s AI.

Zuzana Šlechtová a Martin Soukenka představili neméně aktuální téma s mírně hororovým názvem Cookieless: Příležitost nebo hrozba? Experti z iProspectu ukázali, že nová éra digitálního marketingu v „cookieless“ světě nemusí být tak horká, jak se zdá, a že „bezsušenková dieta“ může rozhodně přinést nové příležitosti.

A po přestávce byla laťka položena opravdu vysoko. Diváci se stali přímými účastníky přednášky Tomáše Mrkvičky a Ondřeje Zvoníčka z kreativní agentury Dentsu Creative a vyzkoušeli si, jaké je to být porotci během největšího svátku reklamy, který se aktuálně konal ve francouzském Cannes. Komentované highlighty z Cannes Lions sklidily zasloužený úspěch a vítězem se v sále stala velmi originální reklama kečupu Heinz. Dentsu Creative pak získalo v samotném Cannes celkem 11 lvů. Z prezentovaných case studies se nejlépe umístilo 7-Eleven se svou kampaní Always Open, která si odnesla stříbrného lva. Pozornost poroty také získala moc hezká kampaň Lost in Time, která upozorňovala na problémy s Alzheimerem a získala lva bronzového.

A pak přišel čas zaměřit svoji pozornost na pozornost. Zdeňka Zlatušková a Milan Černík ve své přednášce provedli hosty taji attention planningu a určitě to nebylo jen o teorii ale také o praxi, protože principy attention based plánování mohou změnit přístup k médiím a metrikám na lokálním trhu a opravdu změnit pravidla hry.

A jako sladká tečka na závěr nechybělo téma, o kterém všichni mluví, většina lidí si ho už vyzkoušela, ale pořád je to ve světě marketingu tak trochu „sprosté slovo“. Rozhodně se však bez něj žádná marketingová konference neobejde. Samozřejmě to je AI. Ondřej Synčák z online agentury iProspect diváky provedl zákoutími této problematiky a nechybělo ani využití generativní AI v mediálním plánování, klíčové výhody a rizika spojená s použitím AI v marketingu nebo vliv umělé inteligence na komunikaci a propagaci značek v digitální éře.

Jsme opravdu moc rádi, že jsme mohli na letošním ročníku Dentsu Insight přivítat tak fantastické hosty v tak hojném počtu. A protože jsme udržitelností začali, rádi bychom jí i skončili. Občerstvení, které se během eventu nesnědlo, putovalo bezprostředně po něm do Azylového domu sv. Terezie, kde udělalo hezčí den klientům v tíživé životní situaci, takže bylo využito beze zbytku.

Ještě jednou díky všem, kteří byli součástí letošní klientské konference a budeme se těšit na viděnou v příštím roce.