Fortuna vzývá před čtvrtfinále s Američany štěstěnu. Na Staromáku umístila japonský symbol štěstí

Dentsu

Dentsu

Štěstí hraje nejenom ve sportu velkou roli. A aby ho byl v hokejovém čtvrtfinále ještě větší kus, umístila Fortuna tradiční japonský symbol štěstí, mávající kočku Maneki Neko, na Staroměstské náměstí v opravdu obřích rozměrech.

Ve videu, které se objevuje od 22. května napříč všemi sociálními sítěmi, přichází fanoušek k velké soše kočičky Maneki Neko, která je umístěna na náměstí kousek od Kostela sv. Mikuláše. Po zmáčknutí tlačítka, které se nachází vedle pódia s kočkou vyzbrojenou tradičními hokejovými symboly – helmou a hokejkou, začne tlapka vykonávat svůj tradiční pohyb, který štěstí ještě znásobuje. A není to jen o něm, toto gesto je v japonské kultuře rovněž chápáno jako gesto pozvání. Tím chce Fortuna podnítit ještě více lidí, aby se k fandění našemu týmu připojili.

Jako vyvrcholení úspěšné kampaně využívá Fortuna kouzlo CGI reklamy. Tu pro ni vytvořila agentura Bistro Social ze sítě Dentsu a inspirací byly úspěšné realizace ze zahraničí. „Fortuna ve své aktuální hokejové kampani pracuje se symboly štěstí, jako je čtyřlístek nebo právě tradiční japonská mávající kočka, takže jsme chtěli vytvořit něco, co přitáhne pozornost, bude multikulturní a zároveň spojené s aktuálním fanouškovským nadšením,“ komentuje Štěpán Zahálka, „art director“, jehož tým za videem stojí. „Také lokalita nebyla zvolena úplně náhodně. Češi mají Staroměstské náměstí s hokejem dlouhodobě spojené, ať už kvůli fanzónám nebo vítáním vítězů v uplynulých letech, takže nám přišlo příznačné umístit video právě sem,“ dodává Zahálka.

„My ve Fortuně jsme zvolili talismany jako jeden z klíčových bodů naší kampaně a společně s agenturou jsme přemýšleli, jak je použít i jinak než jen jako symboly ve videu,“ přibližuje Martin Valter, „social media specialist“ sázkové společnosti Fortuna, a dodává: „CGI nám přišlo jako dobrý nástroj, ve kterém můžete – a vlastně musíte – vše nafouknout. Tak, jak říká naše kampaň: Štěstí se násobí. Věřím, že kočička na Staroměstském náměstí zaujme všechny, kteří v tuto chvíli fandí českému nároďáku.“

Video, včetně produkce a 3D videoefektů, vzniklo inhouse v agentuře Bistro Social. Ta se postarala také o jeho nasazení.